Bloggens syfte


Sätt kurs mot hälsa och välmående med hjälp av mindfulness och kost.

onsdag, februari 01, 2012

Givande mingel

Bild från mitt häfte "Bara vara!" som handlar om naturens läkande kraft och mindfulness i naturen.

Idag har jag varit på ett givande mingel.

Flera hundra människor i ett rum på Ullevi som under två timmar ska mingla allt de kan.
Kan det vara kul, undrade jag imorse?

Ja, det visade sig att det kunde vara både kul och givande. Jag har träffat så många trevliga människor idag, fått flera nya kontakter och massor med positiv energi. Underbart!

Innan minglet gick jag mingelskola. Jag vill gärna göra allt ordentligt! Mingelskolan var bra! Men bästa rådet vid mingel tror jag är att vara "mindful". 
Bara vara, här och nu, utan att döma!
Med de ledstjärnorna klarar man sig mycket bra på en mingeltillställning.

En annan sak som slog mig är hur mycket gemenskapen betyder för oss människor. Visst är "ensam stark". Men tillsammans är vi ännu starkare!

Tänk om man hade kunnat sälja gemenskap på burk. Den som lyckas uppfinna medmänsklighet i tablettformat blir garanterat miljonär. Det finns få saker som är så bra för hälsan och välmåendet som värme och vänlighet från en annan människa. Gratis och utan biverkningar! En underbar medicin! Tyvärr är detta ingen självklarhet för alla människor. Ofrivillig ensamhet är lika vanligt som förödande.

Ett leende och några sekunders uppmärksamhet som man "skänker" till en främling på stan kan betyda mycket mer än man anar. Slösa med det! Så mycket du bara kan! Så blir världen ännu en liten gnutta trevligare!

Lycka till!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar