Bloggens syfte


Sätt kurs mot hälsa och välmående med hjälp av mindfulness och kost.

fredag, februari 17, 2012

Mindfulnesskurs v.9


Det finns några platser kvar på mindfulnesskursen v.9.

Träning i medveten närvaro passar dig som vill bli gladare, lugnare, mer kreativ, få bättre sovvanor, bli bättre på att hantera stress, smärta och oro, öka din energi och livsglädje.

Mindfulness används med stor framgång på arbetsplatser och inom sjukvård.Effekterna är väl belagda i forskning.

På kursen varvar vi praktiska övningar med information och diskussion kring grunderna i mindfulness.

Inga förkunskaper krävs! Alla är välkomna! Det enda du behöver är en nyfiken inställning och lust att få nya kunskaper och erfarenheter.

Under de praktiska övningarna tränar vi oss i att vara medvetet närvarande, här och nu. Vi  uppmärksammar vår andning och kropp, utan att värdera.

Några kommentarer från kursdeltagarna som deltog i kursen jag höll tidigare i år:
”Jag känner mig så härligt avslappnad och lugn!”
”Underbart! Det känns skönt i hela kroppen”
”Jag vill inte att kursen ska ta slut!”
”Den här kursen önskar jag att jag gått ännu tidigare i mitt liv.”
”Jag har haft stor nytta av andningsövningarna. De har hjälpt mig många gånger när jag känt stress eller oro.”

Detta diskuterar vi på kursen:
  •          Vad innebär medveten närvaro och hur lär man sig det?
  •          Intentioner och attityder!
  •          Hur du får kontroll över din autopilot (hur man bär sig åt för att bryta gamla ovanor).
  •          Vikten av att vara här och nu.
  •          Tankar och kropp!
  •          Stress, oro och nedstämdhet!
  •          SOAS!
5 torsdagar med start v.9 (1/3) kl. 19.00-20.30
Knapehall 14 Askim

OBS!                   Pris endast 750 kr (gäller bara denna kurs)
                            Begränsat antal platser!
                            Anmäl ditt intresse snarast! (senast 24/2)

Eventuellt startas ytterligare en kurs under denna vecka.
Meddela ditt intresse om du vill gå kursen annan dag och tid.

Varmt välkommen med din intresseanmälan eller frågor!

lena.holmander(snabel-a)telia.com 0730-504906

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar