Bloggens syfte


Sätt kurs mot hälsa och välmående med hjälp av mindfulness och kost.

onsdag, januari 11, 2012

Boktips!

"De TIO dummaste misstagen klyftiga personer gör"
av Arthur Freeman och Rose Dewolf

Läs den boken!

Jag är lite skeptisk till alla hyllmetrar med självhjälpsböcker som säljs. Men det finns böcker som är riktigt bra. Detta är en sådan.

Boken beskriver tio olika misstag som vi ägnar oss åt. Det är inte svårt att hitta minst en (oftast flera) beskrivningar som passar in på en själv. Eller vad sägs om misstagen: "Tankeläsning" (vi tror oss veta vad andra tänker), "Att ta det personligt", "Perfektionism", "Tänk om...".

Det finns minst en av beskrivningarna som passar väldigt bra på mig själv.
Men jag tänker inte berätta vilken!

Boken är lättläst, rolig och lärorik. Man kan läsa den själv. Men det blir ännu mer givande om man delar sina tankar och kommentarer kring bokens innehåll med andra. Många igenkännande skratt blir det! Det finns ingen som inte känner sig träffad av åtminstone något av det som står där.

Boken förmedlar även konkreta tips hur man ska komma tillrätta med sina misstag. Hur man undviker dem. Fast jag måste erkänna att det ibland är lättare sagt än gjort. Det är sällan det räcker med att läsa en bok. Man måste kanske jobba med sig själv på fler sätt. Eller hur?

Boken finns som pocket. Billigt! Eller så kan du få låna mitt exemplar.

Trevlig läsning önskar jag dig! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar