Bloggens syfte


Sätt kurs mot hälsa och välmående med hjälp av mindfulness och kost.

måndag, januari 16, 2012

Tåla-mod!


Troligen är vi många som nu väntar på vår och sommar!
Det gäller att ha tålamod!

Tålamod är bra att ha när man nyss startat ett företag, så som jag har gjort.
Allt händer inte på en gång och det blir inte alltid precis så som jag tänkt.

Tålamod är en av attityderna när man tränar mindfulness.

Vad är tålamod?

Det innebär INTE att man är mesigt passiv och inte får något gjort.
Att man finner sig i allt utan att protestera.

Nej, tålamod innebär att man har MOD att TÅLA!

Det handlar alltså snarare om modighet än om feghet.

Ofta har jag ganska bra tålamod.
Men ibland inser jag att det skulle kunna tränas lite till...

Hur modig är du när det gäller att tåla?

Nu ska jag sätta mig en stund och träna mindfulness med en tålmodig attityd.
Får se om det hjälper.

Lycka till med ditt tålamod!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar