Bloggens syfte


Sätt kurs mot hälsa och välmående med hjälp av mindfulness och kost.

söndag, september 01, 2013

Tillit


Söndag kväll. Inte vilken söndag som helst utan sommarens sista. Med det menar jag att semestern är slut, hösten är gå gång och "barnen" flyttar tillbaka till sina respektive studieorter.

Tid för nystart med andra ord. Mycket kommer att bli annorlunda för min del denna höst jämfört med förra hösten.

Gör jag rätt val? Blir det bra? Hur kommer det att gå?

Ett ord som jag tycker är bra att ta till sig är "tillit". Försöka känna tillit. Att livet blir "som det ska". Att det ordnar sig.

Det blir inte alltid som man tänkt sig. Ibland blir det på ett annat sätt. 


Dessa vackra, tillitsfulla änglar hittade jag i Rom. Stora och ståtliga var de. Tänk så mycket tillit de har spridit omkring sig. Till människor som har behövt det.

Att kunna känna tillit är nog en bra förmåga tror jag. Ibland är det lätt och ibland är det svårt. Med tillit till livet och framtiden så blir livet aningens lättare att leva.

Jag ska odla min tillit denna vecka.
Ska du?

/Lena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar