Bloggens syfte


Sätt kurs mot hälsa och välmående med hjälp av mindfulness och kost.

måndag, september 30, 2013

Som ringar på vattnet


Jag läste nyss ett inspirations brev som Kay Pollak skickar ut. Han skriver om de val vi gör i livet och hur de kan få oanade konsekvenser. Även om de känns obetydliga.

"I varje val jag gör förgrenar sig konsekvenserna oändligt långt bort.
Väven som börjar vävas är oändlig."


Fågeln på bilden rör sig mycket långsamt framåt. Som hon ser världen så påverkas den inte alls av att hon stillsamt simmar fram. Men titta bakom fågeln! Där bildas små vågor. Mycket små i och för sig. De lär inte få några båtar att gunga. Men ändå. De finns. De färdas långt.

Att mina val påverkar glömmer jag allt som oftast. Men det är ju så! Även när jag väljer att inte välja så påverkar det.

Ibland tänker jag mycket på mina val. Undrar om jag valt rätt? Det kan kännas som ett oerhört tungt ansvar. Men å andra sidan har det hänt att jag tycker att jag har gjort "fel" val, men det har blivit bra i det långa loppet.

Vi är alla delaktiga i den där väven som vävs. Påverkar och påverkas av varandra hela tiden.

Är vi riktigt många änder som simmar åt samma håll samtidigt så kanske vi till och med tillsammans kan få båtar att börja gunga?

Ha en bra dag!
/Lena

Kay Pollaks inspirationsbrev hittar du på hans hemsida:
http://www.kaypollak.com/inspiration/inspirationsbrev/




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar