Bloggens syfte


Sätt kurs mot hälsa och välmående med hjälp av mindfulness och kost.

söndag, augusti 26, 2012

Tro mig inte!


Ser du den lilla svarta skalbaggen som sitter högst upp på en av ljung-"stjälkarna" (heter det så?). Han vill till nästa! Men vet inte riktigt hur det ska gå till.

Jag tittade på denna kämpande skalbagge i går. En lång stund satt jag och studerade alla olika metoder som han provade. Det verkade omöjligt! Benen var för korta!

Som tur var började han inte med att fråga någon om det skulle gå att ta sig över till de lockande blommorna som var på nästa "stjälk".
Han testade! Och lyckades!

Med lite envishet och ett öppet, nyfiket sinne provade han sig fram.
Till slut gick det!

Man ska göra likadant när det gäller mindfulness!
TESTA!

Gör övningarna med ett nyfiket sinnelag.
Ge inte upp utan fortsätt under den tid du bestämt att testet får ta.
Kanske daglig träning under några veckor?

SEN kan du säga vad träningen har gett dig!
Vad effekterna blev!
Om du kan ha nytta av mindfulness!

Tro inte på mig när jag säger att det har något att ge alla.
PRÖVA SJÄLV!

Jag önskar dig stort lycka till!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar