Bloggens syfte


Sätt kurs mot hälsa och välmående med hjälp av mindfulness och kost.

tisdag, september 04, 2012

Ny blogg - om mat!


Man måste förnya sig!
Och förbättra sig!
Hela tiden!
Så det ska jag göra nu!

Jag har länge känt både lust och lite ansvar att sprida kostkunskaper till den som vill lyssna. Jag blir särskilt glad när ungdomar som flyttar hemifrån och därmed får ansvar för sin egen mat hör till den lyssnande gruppen.

Mina egna hemifrånflyttade "barn" har bett mig skriva ned recept på god, näringsrik, billig och lättlagad mat.

Det tänker jag göra nu!

Det blir många bilder! Och förklarande text!
"Enkelt" blir ledordet. Men jag tänker inte ge upp kraven på näringsinnehåll för den skull.

Alla recept kommer att hamna i en egen blogg. Men jag lägger in länkar härifrån så ni som läser denna blogg inte missar något. Bra va!

I dag har jag tillagat Laxpudding. Du ser en av bilderna här ovan. Mums så gott det blev! Jag dokumenterade med bilder under tiden som jag lagade maten. På bilderna ser det ut som om jag är vänsterhänt. Det beror på att jag är väldigt högerhänt. Jag måste hålla kameran med höger hand. Så jag håller bara symboliskt i kniv och visp och annat med min vänstra hand. (I själva verket skulle det inte bli mycket till middagsmat och jag skulle göra det som vänsterhänt.)

Nu ska jag fixa till en mat-blogg. Jag hör av mig med länk så snart det är klart. Kom GÄRNA med önskemål eller idéer kring detta. Det är så kul när ni hör av er!

Jag önskar er alla en härlig och energigivande vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar