Bloggens syfte


Sätt kurs mot hälsa och välmående med hjälp av mindfulness och kost.

torsdag, augusti 09, 2012

Bilder från dagens mindf.promenad


Rörö bjöd i dag på perfekt "mindfulness-promenad-väder".
Tusen tack för det!

Fler bilder hittar du här:
www.rorolillao.blogspot.com

Dagens grupp var mycket blandad.
Allt ifrån de som inte hört begreppet mindfulness förut till de som sedan länge tränade regelbundet.
Fyra män och tre kvinnor!
Extra kul att det kom så många killar.

Som ledare blir det lite knepigt med en så "spretig" grupp.
Man vill så gärna att alla ska få med sig något hem.
Jag fick improvisera och gå på "magkänsla".

Själv är jag så oändligt tacksam över det som både naturen på Rörö och mindfulness ger mig. Jag vill så gärna förmedla detta till andra och hoppas att fler (helst alla) ska uppleva samma sak.

Hur väl jag lyckades med detta får väl deltagarna svara på.
Vi gjorde i alla fall Andningsankaret och Kroppsscanning.
Vi tränade oss i att vara i kroppen och uppmärksamma våra sinnen.

Alla fick med sig ett vykort hem. Jag har tagit foto på Rörö och skrivit ned hur man kan göra en andningsövning. Ett litet minne och en påminnelse!

Detta var sommarens andra och sista (?) mindfulnesspromenad på Rörö.
Kanske blir det fler under året inne i stan?
Kanske höstpromenad på Rörö?

Säkerligen blir det i alla fall fler mindfulnesspromenader på Rörö till våren och sommaren nästa år.
Hjärtligt välkomna då!


1 kommentar:

  1. Tack goa Lena för en jättebra Minfulnesspromenad. Tänk om man kunde få alla att pröva Mindfulness. Jag vet att det inte passar alla, men är övertygad om att många skulle uppleva det så positivt som jag gör. Mindfulness har hjälpt mig att inse att jag inte kan förändra andra människor och inte alltid kunna ändra situationer som uppkommer. Däremot har jag fått insikt att jag kan acceptera dessa människor som dom är och göra det bästa av både möten med dem och det bästa av de situationer som jag upplever som jobbiga. Jag har fått en annan syn på livet och på mig själv som människa.Tack Lena, ser fram emot vår återträff på Grundkursen, på Fortsättningskursen och på nästa Mindfulnesspromenad. Ha en jättego dag.kram

    SvaraRadera