Bloggens syfte


Sätt kurs mot hälsa och välmående med hjälp av mindfulness och kost.

måndag, augusti 15, 2011

Jag är bäst!?

Ja, det är tydligen flera som tror det.
Att jag engagerar mig i hälsa och välmående, kost och mindfulness för att jag är så duktig på det och därför tycker att det är hur enkelt som helst.

Helt fel!
Jag tycker att det är svårt!

Men jag har insett hur viktigt det är och hur mycket bättre jag mår när jag gör mer hälsosamma kostval.

Hade man kunnat tävla i förmågan att oroa sig över framtiden, gräma sig över det som varit och ständigt döma - då hade jag kunnat ställa upp i både VM och OS. Förmodligen hade jag fått en medalj!

Jag BEHÖVER verkligen nyttig mat och mindfulness.
Det är DÄRFÖR jag tycker det är intressant och vill lära mig mer hela tiden.

Jag tror att det är fler än jag som skulle kunna må bättre på detta sätt.
Det är därför jag skriver en blogg och böcker och går kurser.

Hade jag kunnat allt och tyckt att det var lätt så hade jag inte intresserat mig så mycket, tror jag.

Så - nu var det klarlagt.

Hur tänker du?
Är det lätt eller svårt?
Intressant eller inte?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar