Bloggens syfte


Sätt kurs mot hälsa och välmående med hjälp av mindfulness och kost.

torsdag, augusti 11, 2011

EN sak räcker!!!

Lite semester är det kvar för min del.
Sedan kommer jag att vara aktiv med denna blogg igen.

En sak som är bra för oss alla att tänka på är följande:
Gå inte på myten om att man är duktigare
ju FLER saker man gör på samma gång.
Det blir sällan bra!
Däremot blir du stressad!

Ofta fortsätter man i samma spår av bara farten.
Man gör ALLTID många saker på en gång.
Vilket medför att det mesta blir halvdant gjort.
Man blir superstressad eftersom man ställer krav på sig själv
att ALLT skall bli perfekt.

Tänk "mindfulness"!
Gör EN sak i taget.
Och gör den saken med hela din uppmärksamhet och alla dina sinnen.

VAR SAK HAR SIN TID!

På återseende :-)

1 kommentar:

  1. Hej Lena!

    Jo, det är så lätt att springa från det ena till det andra utan att något blir färdigt... Man har fullt upp med arbete, barn, handling, matlagning och det är svårt att få livspusslet att gå ihop. Då är det lätt att en del saker blir halvdant gjort...

    När jag jobbar i min trädgård blir det nästan alltid att jag börjar i ena delen av trädgården och flera timmar senare, jättehungrig, upptäcker att jag gjort en massa saker men det jag började med fortfarande inte är klart. Men med trädgårdsarbete (eller något annat som fullkomligt "slukar" ens uppmärksamhet) är det skillnad. Då är det befriande att man glömmer tid och rum och "springer från det ena till det andra"...

    Ha det så bra!
    Hälsningar
    Höstanemon

    SvaraRadera