Bloggens syfte


Sätt kurs mot hälsa och välmående med hjälp av mindfulness och kost.

onsdag, oktober 31, 2012

Baksidestext och titel


Nu börjar min bok bli färdig!
Här ovan ser du fotot som (troligen) ska få pryda framsidan.
**************************************************************************

Här nedan kan du läsa baksidestexten:

Stillhet och medveten närvaro är en bristvara i vårt moderna högteknologiska samhälle. Naturen kan hjälpa oss att hitta en inre ro och tillfredsställelse. Naturen kan läka och hela! 
 
Jag går ofta ut i naturen när jag längtar efter lugn och ro. Naturen har så mycket att ge! Den rensar både hjärna och hjärta!

Vi går en promenad i naturreservatet på ön Rörö som ligger i Göteborgs norra skärgård. Där letar vi upp växter som är små och stora, vanliga och ovanliga. Vi träffar på smådjur. Vi får lära oss lite fakta. 58 växter presenteras med bild och vetenskapligt namn.

Men framförallt kommer vi att uppleva naturen! Med alla våra sinnen! Vi stannar upp, andas, känner dofter och lyssnar på ljud. Vi böjer oss ned och uppmärksammar det som vi kanske i vanliga fall bara rusar förbi. 
 
Välkommen att följa med på en upptäcktsresa i naturen! Kanske hittar du dig själv?

************************************************************************

Jag tänker mig att läsaren är en person som:

- gillar Rörö (en ö i Göteborgs norra skärgåd)
- är lite intresserad av blommor och natur
- är intresserad av/ nyfiken på mindfulness

************************************************************************

Bokens titel!

Här körde jag fast totalt! Tack till alla ni som gav mig tips och inspiration. Plötsligt kom titeln farandes in i mitt huvud. Varfrån? Ja, det kan man ju undra. Det spelar mindre roll. Nu vet jag äntligen vad boken ska heta. Förstår inte varför jag inte kom på denna titel från början. Den är ju så självklar! Är du nyfiken? Hihi! Jag presenterar den snart!

************************************************************************

Nu återstår en massa praktiskt arbete som inte har ett dugg med själva skrivandet att göra.
Om allt går som planerat är boken tryckt och klar till våren/sommaren.

************************************************************************
Önskar er alla en fin alla helgons helg!









 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar