Bloggens syfte


Sätt kurs mot hälsa och välmående med hjälp av mindfulness och kost.

fredag, oktober 26, 2012

Bilder på mitt bokprojekt


NU har min bok blivit korrekturläst för första gången! Spännande. Jag har fått tillbaka ett dokument med några ändringsförslag. Så här sitter jag vid datorn och går igenom allt som är rödmarkerat. Just på denna sida (ovan) var inget rött. Här är bara foton!


Hmm! Här var det något rött ord. Boken handlar om en promenad i medveten närvaro. Där alla sinnen upplever det som är. Just nu! Lite mindfulnesstankar blandas med lättsam fakta om växter och annat i naturen.


Att jag skriver fakta om naturen beror på en enda sak. "Min" korrekturläsare är proffs på växter. Perfekt! Annars hade jag inte vågat ge mig på ett ämne som jag inte behärskar. Här var det lite rött igen som ni ser.


Det är inte fakta om växter som är det viktiga i boken. Men har jag det med så måste det vara korrekt. Annars faller trovärdigheten. Så tänker jag! Här har jag vågat mig på att ha med en fjäril också. Jag var sååå stolt när jag lyckades fånga den på ett foto. Jättefin skärpa fick jag till.Yes!


Kaprifolen måste få vara med. Självklart! Här börjar kapitlet om havet och stenarna. Allt handlar om naturreservatet på Rörö. Vad annars?!


Detta är sista sidan. Inget rött!!! Härligt! Här blir jag väldigt djup. Nästan lite religiös. Men jag är övertygad om att den som läser min bok är med på noterna. Eller vad tror du?

Nu är det framsidan, titeln och baksidestexten som ska fixas. Det är i stort sett klart i mitt huvud. Det ska bara ned på pränt.

Åh så kul detta är!!!






1 kommentar:

  1. Spännande med bok, nu har jag läst och läst så många kloka ord och nyttigheter ! Så nu hamnar din blogg i min bloggfavorit lista så hittar jag hit lite lättare. Ha en fortsatt fin tisdag ! Kram Åse

    SvaraRadera