Bloggens syfte


Sätt kurs mot hälsa och välmående med hjälp av mindfulness och kost.

tisdag, april 10, 2012

Ny bok på gång!


Snaaart kommer det en fjärde "bok" (häfte) till min samling.
Jag har skickat in texter och bild till en bok som ska få titeln
"Bara vara! Här och nu!".

Det blir bilder från Rörö naturreservat
i kombination med texter om medveten närvaro.

Jag pratade med tryckeriet i dag och har blivit lovad att min bok ska prioriteras.
Förhoppningsvis är den klar och här hos mig 26 april.

Denna gång har jag anlitat professionell hjälp från tryckeriet för att få till en snygg inlaga. Word är bra. Men begränsad. Det ser mycket fint ut när jag läser PDF-filen. Hoppas innerligt att slutresultatet motsvarar mina förväntningar.

En liten detalj återstår - framsidan!
(Det viktigaste av allt!)

Det är en spännande och intressant process att skriva och trycka.
Har du provat?

Först klurar man ut vad man ska skriva om och hur slutresultatet ska bli - på ett ungefär.
Sedan skriver man och skriver och skriver. Och ändrar och ändrar och lägger till och...
Boken man har skrivit blir som ens lilla bebis.
Det är ju faktiskt man själva som har "fött fram" den.
Sedan ska den tryckas!
Det kan ta tid! Tryckerierna har ALLTID alldeles för mycket att göra.

Sedan kommer det läskiga! Och roliga!

Pulsen är hur hög som helst när man öppnar paketet för att se hur ens egen lilla skapelse blev. Om man då själv är nöjd är det bra. Men det räcker inte. Förhoppningsvis ska andra också tycka att resultatet blev bra. Och vilja köpa.

Då kan man kanske, kanske få tillbaka åtminstone det mesta av pengarna man själv har betalat till tryckeriet. Att få något betalt för alla timmar man suttit och jobbat vid datorn är få förunnat.

Ändå fortsätter jag och mina gelikar att skriva.
Bara därför att......
Ja, varför gör vi på detta viset egentligen?
Någon som kan ge en logisk förklaring?

Det är i alla fall väldigt kul! Och känns meningsfullt på något sätt.

Håll tummarna för att slutresultatet blir bra.
Jag återkommer med bilder här i bloggen när skapelsen är tryckt och klar.

Ha det gott och ta hand om dig!




2 kommentarer: