Bloggens syfte


Sätt kurs mot hälsa och välmående med hjälp av mindfulness och kost.

lördag, april 14, 2012

Det blir inte alltid som man tänkt sig


Ibland blir livet inte som man har tänkt sig.
Inte alls!

I sjävla verket så är det väl ganska ofta på det viset
att livet far iväg och hittar på "egna" saker
utan att först be mig om vare sig lov eller råd.

Då är det lätt hänt att man börjar värdera och döma.
Man dömer sig själv eller andra för att livet inte blev som man tänkt.
Och man tror till 100% på sin egen värdering huruvida detta är bra eller dåligt.

När detta händer mig så tar jag hjälp av det jag lärt inom mindfulness.
Stanna upp (ta ett djupt andetag och hejda den automatiska reaktionen).
Observera utan att döma (notera läget neutralt).
Acceptera (livet är som det är - just nu).
Svara och/eller Släpp (agera och gå vidare).

Detta hade jag så stor nytta av i dag när jag tog beslutet att skjuta upp mitt release-party. Det är sällan någon idé att försöka analysera varför saker blir som de blir. Man lär inte komma fram till någon exakt sanning hur mycket man än försöker. Och det är omöjligt att veta hur något, som aldrig kommer att bli av, hade blivit. Därför är det lika bra att helt enkelt bestämma att det blir MYCKET bättre att ha release-partyt senare. Absolut!

Det blir inte alltid som man tänkt sig!
Om det som istället blir
är sämre eller bättre
än det som inte blev
kan man omöjligt veta.

Kanske är det så att det alltid blir bättre?
Motsatsen går ju inte att bevisa.
Därför tycker jag att det är bättre att tro på det.

Det blir inte alltid som man tänkt sig -
det blir MYCKET bättre!!!

Ha en trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar