Bloggens syfte


Sätt kurs mot hälsa och välmående med hjälp av mindfulness och kost.

lördag, mars 10, 2012

Mello-mys!!!



Nej, jag har inte alltid varit så här "nyttig" och medveten när det gäller mat, som jag är nu. Och en gång om året får jag ett (medvetet och planerat) återfall.

Melodifestivalfinalen!
Då blir det Mello-mys!

Idag bestämde jag mig för att chocka min omgivning rejält.
Jag köpte smågodis!

Det var jag inte ensam om - så klart - eftersom det är lördag. Där var många föräldrar som öste ner salt och sött och surt om vartannat, ivrigt påhejade av sina förväntanfulla barn.

En gång i tiden gjorde jag likadant. Varje lördag! Och på fredag skulle det vara fredagsmys vilket innebar chips och ostbågar. Oj, oj, oj! Nu vet jag bättre! Men när mina barn var små hade jag faktiskt noll-koll på kost och näring.

Numera har jag full koll! Och mängder med engagemang!
Men allt det där tänker jag glömma i kväll, en liten stund i alla fall.

Här kommer några tips till alla som vill ha en nyttig variant av Mello-mys:
  • Färska bär!
  • Jordnötter som du köper med skal
  • Frukt som du skär upp i små mun-vänliga bitar
Tänker du göra som jag och "synda" just i kväll så rekommenderar jag att du kör den nyttigare varianten alla andra vanliga lördag- och fredagkvällar.

Så gör jag!

Önskar er alla en trevlig lördag kväll!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar