Bloggens syfte


Sätt kurs mot hälsa och välmående med hjälp av mindfulness och kost.

torsdag, juni 09, 2011

Hjälp i köket

Jag måste erkänna att jag är lite lat!
Speciellt på morgonen!
Då uppskattar jag att det går så fort och enkelt som möjligt att fixa till frukosten.

Eftersom jag (nästan) alltid vill ha te (gärna grönt eller vitt) och kokt ägg så har jag stor glädje av hjälpredorna på bilden: vattenkokare och äggkokare.
Det är bara att trycka på knappen!
Jag slipper stå och passa tillagning vid spisen.
Tiden kan jag istället ägna åt att gör iordning yoghurt och mysli eller macka.

Vattenkokaren är också bra när man skall koka pasta t.ex. Det sparar både tid och energi att koka upp vattnet i denna, innan man häller ner det i kastrullen.

Äggkokaren tycker jag är en underskattad uppfinning. Om du är en av dem som gillar kokt ägg men avstår att ta det till frukost, bara för att du inte har tid och lust att passa kokningen i en kastrull, då tycker jag att du ska överväga att investera i en äggkokare.
Ett kokt ägg på morgonen är gott, nyttigt och ger en god mättnadskänsla.

Varför inte tipsa släkten om detta, när det är dags att köpa present?

Har du några bra tips till den lata,
som underlättar köksarbetet?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar