Bloggens syfte


Sätt kurs mot hälsa och välmående med hjälp av mindfulness och kost.

söndag, mars 13, 2011

Smart mat



Smart mat är en skrift till den lata och smarta, som jag nyligen skrivit. Häftet innehåller 40 sidor i storlek A5. Nu ligger det hos tryckeriet. Det skall bli så spännande att se slutresultatet!

Från början skulle det bli kosttips och recept till mina barn, som inte bor hemma längre, utan läser på annan ort.

Men projektet växte! Det var så roligt att skriva, och det blev fler och fler som gärna ville läsa.

Smart mat innehåller kortfattad och mycket lättläst kostinformation. Där finns praktiska råd kring hur läsaren kan välja och planera sina måltider, förslag på inköpslista att ha med till affären och några enkla recept. Sist finns det lästips på böcker och hemsidor, för den som vill veta mer.

På den här bloggen har jag tänkt lägga ut smakprov på hur häftet ser ut. Jag ska också ge information för den som läst häftet och vill ha ännu mer kunskap. 

Det är en fantastisk känsla att ha fått förmånen att göra det som jag brinner för. Det går så lätt att jobba när man gör något som man verkligen vill, innerts inne. Smart mat har jag länge velat skriva. Och nu har jag gjort det! Jag hoppas att läsaren kommer att läsa med samma glädje som jag känt när jag har skrivit.

Glada vårhälsningar,
Lena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar