Bloggens syfte


Sätt kurs mot hälsa och välmående med hjälp av mindfulness och kost.

söndag, mars 08, 2015

Upplev Skärgården 16 maj



Upplev Skärgården den 16 maj. 
Alla är välkomna ut till Göteborgs skärgård, den norra och södra.

Själv kommer jag förstås att vara på Rörö, den nordligaste ön.
Hit kommer man med färja.
Gula Ulrika eller Linda ser till att man kommer tryggt från Burö till Rörö.
Resan med färja tar ca. 25 minuter.




På Rörö kommer det att vara massor med aktiviteter.
Jag finns med Nordöslöjd i Fiskargården
(vitt hus vid gästhamnen).

Där säljer jag min bok 
"Naturens gåvor" till specialpris dagen till ära. 



Jag kommer också att informera om hur man under dagen kan gå en 
"Mindfulnesspromenad" på egen hand 
i det vackra naturreservatet på Rörö.

Senare i sommar är den intresserade välkommen tillbaka på guidade turer i naturen då vi ägnar oss åt den ädla konsten att "bara vara". Då upplever vi med alla våra sinnen. Promenaden görs i långsam takt med fokus på lukt, hörsel, syn, känsel...


Vid Nordöslöjd kan man passa på att kika på allt fint hantverk som visas och säljs. Flera hantverkare från ön ställer ut. Information om alla aktiviteter kommer senare. 

Boka gärna in lördagen 16 maj för ett besök i skärgården.

Ha en bra dag!
/Lena



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar