Bloggens syfte


Sätt kurs mot hälsa och välmående med hjälp av mindfulness och kost.

måndag, augusti 19, 2013

Höst och nystart

Ooops! Här höll det på att gå illa.
Sommaren börjar onekligen lida mot sitt slut. Att den redan är slut vill jag inte säga. Nej, inte förrän löven är gula och börjar trilla av och den varma jackan måste vara på.

Vid ett tillfälle när jag skulle fotografera vackra vågor så gick jag nära stenarna och stranden. Väntade på att en lite större våg skulle komma. Och den kom. Oj! Lite större än jag förväntat mig. Båda jag och kameran blev prickiga av saltvatten.

Men man måste våga chansa ibland. Oftast går det bra. Om inte får man se det som en lärorik erfarenhet.

Nu funderar jag på vad jag ska våga chansa på under hösten som ligger framför mig. Det är nyttigt att ta ett kliv utanför sin bekvämlighetszon. Men det är viktigt att man själv får välja hur stort klivet ska vara. Jag tror det är väldigt individuellt hur stort ett lagom kliv är.

Hösten är en härlig nystart. Jag kan fortfarande känna känslan när man skulle börja skolan och köpte penna och block. När mina barn skulle ha det så var jag nog lika glad som de över att införskaffa en ny ryggsäck, nytt pennskrin eller vad det nu kunde vara. Den tiden är sedan länge förbi.

Men jag har i alla fall tagit fram min favoritpenna och ett nytt fint block som jag hade liggande. Här ska jag skriva ner lite planer som jag har för hösten. Jag gillar att skriva listor. Jag gillar att få bocka av det jag har gjort. Jag gillar att vända blad i mitt block.

Trädgården ska ansas (mycket välbehövligt) och några lådor som sedan länge varit överfulla ska jag äntligen ta mig an. Slänga och sortera. Jag tycker om att slänga. Jag slänger alltid för mycket.

Men som sagt, man måste våga chansa. Annars blir inget gjort. Ibland riskerar man att få saltvattendroppar på kameran. Ibland riskerar man att slänga något för mycket. Men resultatet kan bli ett fint kort och ett välstädat skåp.

Ha en bra dag!
/Lena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar