Bloggens syfte


Sätt kurs mot hälsa och välmående med hjälp av mindfulness och kost.

tisdag, september 25, 2012

Ny bok på G!

 
Så roligt detta är! Att skriva! Men jobbigt också förstås.
Jag överskattar ofta min förmåga och glömmer hur arbetsamt det är att få ihop text och bilder.
 
Nu har jag satt igång med ett projekt som jag har planerat för länge.
Att skriva en bok om naturreservatet på Rörö (förstås) med fokus på blommor och småkryp.
 
Självklart blir det en personlig bok med en hel del kring det här med att stanna upp i livet och njuta av naturen.  
 

Så här ser det ut när jag sitter och jobbar. Jag har ungefär 1000 bilder att välja bland. Oj, så många kort jag har tagit under sommaren. Förstår att övriga familjemedlemmar blev lite trötta på mig!




En första idé kring framsidan. Något åt detta håll! Kanske?!
Fast text och bild ska fixas ihop på något tjusigt sätt tänkte jag.
Behöver proffshjälp för att få till det!

Det är i alla fall härligt att sitta inne,
höra hur regnet vräker ned över Göteborg,
och mentalt befinna mig bland blommor och fjärilar på Rörö i sin vackraste sommarskrud.

Önskar er alla en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar