Bloggens syfte


Sätt kurs mot hälsa och välmående med hjälp av mindfulness och kost.

fredag, april 10, 2015

Jag ÄR... eller?


Hur vi väljer att uttrycka oss kan ha ganska stor betydelse. 
Vilka ord vi använder påverkar. 

Ofta säger vi: "jag är så orolig", "jag är rädd", "jag klarar det inte".

På så sätt ger vi oss själva en etikett. 
Jag är "en sådan".
Det låter som att det är något permanent.



Man kan pröva att uttrycka sig på annat sätt.

"Det far runt en massa tankar i mitt huvud som säger...."
"Jag har just nu en känsla i kroppen som ...."

Kanske kan det ge lite distans till tankar och känslor?
Om man inte ÄR sina tankar och känslor utan bara "har" dem för stunden, så är det troligen lättare att ändra på dem, om man nu vill det. 


Världen blir mer begriplig om man etiketterar saker och ting. 
Men ibland är det kanske en fördel att inte göra det?
Pröva!

Ha en bra dag!
/Lena 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar