Bloggens syfte


Sätt kurs mot hälsa och välmående med hjälp av mindfulness och kost.

fredag, maj 10, 2013

Provläs "Naturens gåvor"


Snaaart har jag boken hemma för försäljning.

Vill du provläsa?
Kika här: www.naturensgavor.blogspot.com

Jag fotograferade förra sommaren på Rörö i naturreservatet. Skrev gjorde jag under hösten. Det blev en intensiv skrivperiod. Jag skrev. Skrev om. Lämnade för korrekturläsning. Rättade. Läste. Ändrade (eftersom jag inte var nöjd). Korrekturläste. Ändrade.... Tills jag kände att NU är det klart.

Manus lämnade jag in 15 november. Sedan följde en tid med diskussioner om inlaga och omslag. Ska det vara si eller så? Det är svårt att se en färdig bok framför sig. Så småningom blev resultatet en provbok. Som jag godkände. Hurra!

Boken är inbunden. Den trycks i Sverige i en liten upplaga (till att börja med i alla fall). Den innehåller 86 sidor med färgfoton.

En kortfattad beskrivning av boken:

Vi går en promenad i naturreservatet på Rörö. 58 växter presenteras med bild och vetenskapligt namn. Men fokus ligger inte på fakta utan upplevelsen av naturen. Känslan! Den där energin som naturen så generöst delar med sig av. Bara vi är öppna för att ta emot den. Medveten närvaro är en bristvara i vårt moderna samhälle. Naturen kan hjälpa oss att hitta en inre ro.

Jag återkommer med information om försäljning: var, när och hur.

Önskar dig en fin helg!
/Lena
 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar