Bloggens syfte


Sätt kurs mot hälsa och välmående med hjälp av mindfulness och kost.

tisdag, februari 19, 2013

Besök hos Vilja i Jönköping


I början på februari tog jag tåget till Jönköping. Förutom att hälsa på Malin så gjorde jag ett besök hos Vilja (HJs female career network) på högskolan för att berätta om mindfulness.

Bilden har jag lånat från dem:
Vilja FB sida

Jag brinner lite extra för att sprida kunskap om och nyfikenhet på mindfulness till unga människor. Det är kanske framförallt ambitiösa och duktiga flickor som senare i livet riskerar att drabbas av den där olustiga utbrändheten.

På alla sätt är det bättre och lättare att lära sig att inte rusa in i väggen än att försöka resa sig upp när man fallit.

Hoppas att jag kunde sprida lite inspiration. Stress måste hanteras. Man kan inte bara låta den vara år ut och år in. Det är naturligtvis bra om man hittar tekniker och sätt att förhålla sig så att den inte uppstår. Åtminstone inte så ofta och i så stora portioner. Om man ändå blir stressad så behöver man komma på hur man kan återhämta sig och varva ned.

Förutom att man äter bra mat och rör på sig så kan mindfulness fungera som "ett vaccin" mot utbrändhet.

Tentor kommer och går. Det kan man inte göra så mycket åt. Man kan bara se till att hantera det hela så bra som möjligt.

Jag hoppas och tror att jag sådda några frön i Jönköping.

Ta hand om dig själv idag!    


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar