Bloggens syfte


Sätt kurs mot hälsa och välmående med hjälp av mindfulness och kost.

torsdag, januari 03, 2013

Nyårslöfte


Har du gett några nyårslöften?

Jag har under många år skrivit ned mina löften. "Jag lovar att...". Det har känts bra och hopfullt på något vis. Även om jag innerst inne har vetat att löftet kanske kommer att modifieras under årets gång. Det brukar bli så. (Känner du igen dig?)

Att skippa nyårslöften känns trist. Men kanske de borde vara lite mer rimliga. Så att de med stor sannolikhet blir uppfyllda.

Mitt blev såhär:

"Jag ska så mycket som möjligt försöka leva i nuet."

Det här är ett löfte som kan få bli stående. Det passar lika bra varje år. Att leva i nuet hela tiden är varken möjligt eller lämpligt. Lagom är bäst. Och för de flesta är det på det viset att man behöver leva mer i nuet än man gör för att det ska bli sådär lagom.

NU önskar jag er alla en god fortsättning på det nya året.
NU måste jag gå för snart går min buss.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar