Bloggens syfte


Sätt kurs mot hälsa och välmående med hjälp av mindfulness och kost.

torsdag, juni 28, 2012

Grundkurs i mindfulness på Rörö



I går hade vi första träffen i "grundkurs i mindfulness" på Rörö. Vi är sex personer som ska träffas fem gånger för att göra övningar och gå igenom grunderna i mindfulness.

Vill du se en bild på oss? Kika här: http://rorolillao.blogspot.se/ Anne hade med sig kameran och passade på att föreviga vårt möte.

Förhoppningsvis är vädrets makter med oss så att vi kan ha åtminstone några träffar utomhus. Självklart söker vi oss då till naturreservatet på Rörö´s västsida. Där ska vi använda alla våra sinnen, fokusera på vår andning och kanske äta ett russin...

Det är så stimulerande och givande att få förmånen att hålla i denna typ av kurs för intresserade deltagare. Även jag lär mig en massa saker varje gång. Nya intryck! Nya reflektioner! Nya frågor!

Jag hoppas och tror att det kommer att slå väl ut med mindfulnesskurs på Rörö. I så fall blir det fler tillfällen. Den fantastiska naturen som är så energirik och läkande är det perfekta klassrummet för denna typ av aktiviteter, tror jag.

Jag klurar på om det skulle gå att ordna en halvdags mindfulnesskurs för alla som är intresserade på Rörö senare i sommar. Hör av dig om du skulle vilja delta!

Allt gott önskar jag dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar