Bloggens syfte


Sätt kurs mot hälsa och välmående med hjälp av mindfulness och kost.

måndag, maj 11, 2015

Rörö 16 maj "Upplev skärgården"


På lördag är det aktiviteter i hela Göteborgs skärgård, både den norra och södra. Liksom förra året är jag engagerad till viss del i aktiviteterna som ska vara på Rörö, den allra nordligaste ön.

Kommunen håller i trådarna och fixar fina broschyrer och annan reklam. Vi har fått skriva, var och en, om våra egna aktiviteter. Jag fick ihop en text som jag till slut var nöjd med och skickade in. 


Japp, det blev godkänt och jag skulle få vara med i informationsblad som skickas ut. Trodde jag. Det trodde den jag skickade till också. Men så blev det inte. Nu, när det tryckta exemplaret har kommit ut, som beskriver lördagens program, så finns jag inte med. Puts väck, är jag. 


Jaha, då gäller det att vara mindful, antar jag. Åtminstone om man är dipl. mindfulnessinstruktör som jag. Vad göra? 

Jag får skriva egen information och sätta upp på anslagstavlor, skicka ut meddelanden på facebook och hoppas att informationen når de som vill ha den.


Visst blev jag lite besviken och less. En kort stund. Men jag fastnade inte där. Och det är absolut tack vare att jag har tränat mindfulness. Jag fastnar inte i oönskade saker och ting lika lätt och lika länge som jag ibland kunde göra tidigare. Med träning har jag blivit bättre på att släppa taget. Det är befriande. Min energi kan jag i högre grad ägna åt sådant som gynnar mig, istället för att den går åt till saker som jag önskar vore annorlunda. 

Om mindfulnessträning skulle kunna ha samma effekt på dig kan du förstås bara få reda på genom att pröva.

På Rörö i Fiskargården finns jag (tillsammans med Nordöslöjd) kl. 10-16 lördagen 16 maj. Där visar och säljer jag mina böcker mm som handlar om mindfulness och naturen (framförallt naturen på Rörö). 

Lite då och då under dagen kommer jag att lära ut korta och effektiva mindfulnessövningar till den som är intresserad. 

VARMT VÄLKOMMEN!
/Lena





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar