Bloggens syfte


Sätt kurs mot hälsa och välmående med hjälp av mindfulness och kost.

torsdag, november 14, 2013

Om du har bestämt dig


Jag läste nyss en inlägg från en av våra välkända och inspirerande coacher. Hans skriver "Om du har bestämt dig kan jag hjälpa dig. Om du inte har bestämt dig kan ingen hjälpa dig."

Det satte igång en massa tankar i mitt huvud.

När jag känner mig vilsen, när vägen framåt är dold i tjock dimma så jag inte kan se den, när livet känns osäkert, då har jag svårt att ta beslut. Det är DÅ jag behöver hjälp.

När vägen framåt är klar och tydlig, då är det lätt att bestämma hur man ska gå vidare. Man har energi och letar upp den hjälp man behöver för att genomföra det man har bestämt sig för att göra.

Självklart kan ingen annan bestämma för en person. Men på vägen fram till beslutet, då kan man behöva mycket hjälp och stöttning.


När man är stark, glad och positiv då är det ofta lätt att umgås med andra människor. Folk tycker att man är en trevlig prick att vara tillsammans med. Det är ju bra. Men tyvärr är det när man är ledsen, nere, lite ynklig och inte särskilt kul att vara med som man behöver umgänge och uppmuntran som allra mest.



Det är förstås betydligt lättare att hjälpa en person som har bestämt sig än en som inte har det.

Men det viktigaste är kanske att man har bestämt sig för att man behöver hjälp? Hjälp att jaga bort dimman så man ser vägen framåt.

Vad tycker du?

Ha en bra dag!
/Lena




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar