Bloggens syfte


Sätt kurs mot hälsa och välmående med hjälp av mindfulness och kost.

måndag, maj 16, 2011

Sockrad majs

Hur väljer du när du köper majs (på burk)?

När jag handlade idag så stannade jag till vid "burk-avdelningen".
Jag skulle ha majs. Det låter enkelt. Men icke!

Det finns majs, majs utan socker och ekologisk majs att välja på. För mig är det helt obegripligt varför man stoppar socker i en majsburk. Men ekologiskt är bra, så jag tog den burken.

Min vana trogen läste jag innehållsförteckningen. Och där stod - just det - socker. Det var i och för sig ekologiskt socker, men ändå! NEJ tack!!!
(Märke: Änglamark)

Det fick bli icke ekologisk majs utan tillsatt socker.
Jag vet inte om detta var bästa valet.
Men det tar så emot att köpa sockrad majs!

Tips: Läs på innehållsförteckningen när du handlar.
Eller läs åtminstone denna blogg med jämna mellanrum.
Jag skall försöka tipsa om vad du bör se upp med och hur du kan välja när du handlar.

Hej då så länge!
Jag återkommer snart...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar