Bloggens syfte


Sätt kurs mot hälsa och välmående med hjälp av mindfulness och kost.

torsdag, juli 25, 2013

Vem vet


Det finns få saker som får mig att bli så misstänksam som när någon säger "Jag vet, så här är det...". När detta påstående sedan följs av en lång harang med övertalningsfraser så drar jag öronen åt mig. Den som säger sig sitta inne med hela sanningen och påstår att alla som tycker annorlunda har fel, den personen har jag svårt att ta på allvar.

"Vem vet, inte du. Vem vet, inte jag...", sjunger Lisa Ekdahl. Det ligger onekligen något i det.

"Sanningar" kommer och går och de förändras med tiden. De är personliga och beroende av kultur, miljö och arv. De är oerhört flexibla och ombytliga.

Inom området "hälsa och välmående" finns det många "sanningar". Lika många sanningar som aktörer och utövar (känns det som ibland).

Man kan ha egna erfarenheter som gör att man har vissa övertygelser. Detta kan göra att man själv tycker att teorier är oerhört trovärdiga.

Men närmare sanningen än så kommer man nog inte.

Jag har mina erfarenheter och mina övertygelser.
I min värld så är de sanningar.
Det är inte alls säkert att de är det i din värld.

Men en vacker dag så....
Vem vet?

Ha en bra dag!
/Lena
  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar