Bloggens syfte


Sätt kurs mot hälsa och välmående med hjälp av mindfulness och kost.

fredag, september 26, 2014

Filmsnutt: Mental vila


Jag väntar med spänning på min lilla fotobok. Den ska komma vilken dag som helst. Flera av bilderna satte jag ihop och gjorde en liten "filmsnutt" på youtube. Fantastiskt vad man kan göra med ny teknik. Några knapptryck och så finns där bilder och musik. 

Här kan du se resultatet:

Tyvärr fungerar inte allt lika lätt. Jag köpte nyligen en ny dator. Betalade för att få installationer gjorda. Ville slippa sitta med sådant själv eftersom jag vet att det ofta krånglar och tar tid. Men nu sitter jag här i alla fall med ett olöst tekniskt problem. Den separata DVD-spelaren som jag köpte var enligt försäljaren "bara att köra igång". Men icke. Här krävs en app som måste köpas. Suck! "Nej då, det är bara att ladda ned gratis programvara", sa de när jag ringde. Jo, men då protesterar Norton. Här sitter jag med ny dator och ny DVD-spelare men kan inte spela upp en DVD-film.

Det är DÅ det känns skönt att luta sig tillbaka och titta på "Mental vila". Samla lite krafter och positiv energi. Ta datorn och DVD-spelaren under armen och hoppas på att någon av ynglingarna på Inet kan tänka sig att hjälpa tanten. 

Ha en bra dag!
/Lena 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar